U bevindt zich hier: HomeNieuwsVerenigingAlgemene Ledenvergadering 2017

Algemene Ledenvergadering 2017

16 maart 2017 - De vergadering werd door slechts een klein deel van ons ledenbestand bezocht. Daardoor heeft dat grote deel gemist wat de plannen zijn voor het komende jaar.

De bestuurders van Jeugd (Mariska Brouwer) en Opleidingen (Marleen Loderus) schetsten een een mooi plaatje. De ommekeer in de instructie begint te landen en draait inmiddels naar wens. De kids zijn enthousiast en hebben plezier in het muziek maken. Ze werken weer met rapporten en de junioren gaan ook weer KNMO examens doen. Nog niet alle plannen zijn bereikt, maar stap voor stap vordert het gestaag. De Jeugdshowband is door de overstap van de overgangers naar de senioren veel 'body' kwijtgeraakt. De ambities zijn daarop aangepast.

De focus voor de showband ligt dit jaar uiteraard op het WMC, vertelt Ton Roseboom. Het trainingsplan ligt op schema en staff en band stoppen er veel energie in. Spannend wordt het zeker.

Een filmpje over het cultuuraspect van een vereniging raakte diverse gevoelige snaren. Het beschreef heel herkenbaar waar veel verenigingen mee worstelen. Het bestuur zegt toe de adviezen serieus te nemen. In de (nabije) toekomst horen we daar meer van.

Henk van Voorst deed het financiële verhaal. Het bevatte geen schokkende dingen, hoewel de begroting niet helemaal gehaald is. Hij waarschuwde wel voor het feit dat de grootste inkomstenbron uit de exploitatie van de Kei komt. Maar die is sterk afhankelijk van exerne factoren waar we geen invloed op hebben. Daarom is nu een ambitieus sponsor en donateursplan opgezet. Die tekenen zijn zeker positief.

Ook dit jaar zijn er weer bestuurswisselingen. Henk van Voorst, Melanie van de Langemeen en Eelke Bos stelden hun bestuurszetel beschikbaar. Dank voor hun inspanningen voor de vereniging is op de plaats. Henk blijft als beheerder van de Kei wel adviseur van het bestuur. Nieuw in het bestuur zijn Peter Derksen (penningmeester), Hans van der Lugt (secretaris) en Remco Boere (bestuurslid). Veel succes, heren. Kijk hier hoe het bestuur is samengesteld.

Na afloop werd nog gezellig nagepraat bij de bar.

Afscheid van bestuursleden Eelke, Melanie en Henk. Omarmd door Martin.

Hans vd Lugt, de nieuwe secretaris. Remo Boere, nieuw bestuurslid Peter Derksen, nu officieel Penningmeester